Menu Close

Logopedas

Darya Banushevich, logopedė, specialioji pedagogė

Darbo laikas

Savaitės diena Darbo laikas Konsultacijos
Pirmadienis 8.00-16.00 15.15-16.00
Antradienis 8.00-16.00 15.15-16.00
Trečiadienis 8.00-16.00 15.15-16.00
Ketvirtadienis 8.00-16.00 15.15-16.00
Penktadienis 8.00-16.00 15.15-16.00

Kontaktai

Tel. nr. +37067141181

Užsiėmimai su logopedu ir specialiuoju pedagogu tapo įdomesni, nes kabinete įrengtos interaktyvios grindys, kurios lavina kalbą ir motoriką. Visi užsiėmimai vyksta draugiškoje aplinkoje, mokiniai sėkmingai ugdomi taikant naujas ugdymo formas, leidžiančias pasiekti gerų rezultatų.

Kada vaikui reikalinga logopedo pagalba?

Kalba –  tai žmonių bendravimo priemonė, būtina realizuojant komunikavimo funkciją.  Kiekvienos tautos kalba yra jos kultūros, literatūros kūrimo bei individo saviraiškos priemonė. Nėra tokios žmogaus veiklos srities, kurioje galima būtų apsieiti be kalbos. Taisyklinga kalba leidžia pasitikėti savimi ir profesiją rinktis  be apribojimų.  Tuo tarpu žmonėms, turintiems kalbos sutrikimų, dažnai išsivysto nepilnavertiškumo kompleksai.

Labai dažnai tėvai tiki, kad netaisyklinga kalba vaikui augant pasitaisys savaime. Deja, taip nėra. Blogiausia tai, kad tėvai dažnai  negirdi visų vaiko kalbos defektų ir negeba laiku jam padėti. Svarbus ankstyvosios vaikystės laikas, kai vaikui turi būti įdiegti taisyklingos tarties pagrindai. Jeigu prieš pradedant mokytis mokykloje  vaikas nebus išmokytas taisyklingai tarti žodžius,  vėliau netaisyklingas tarimas jam gali tapti įpročiu. Jeigu vaikas tardamas painioja garsus, tai  ir rašydamas jis rašys garsus taip, kaip taria, nes pirmiausia vaikas ištaria garsą, o paskui jį parašo, o tai lemia sunkumus mokantis rašybos. Negalima leisti, kad vaikų kalba vystytųsi savaime, ir tėvai turėtų įdėti pakankamai pastangų, kad ji vystytųsi ir būtų koreguojama laiku. Tad  jeigu tėvai pastebi  kažkokių vaiko kalbos problemų arba abejoja, kad kalba vystosi tinkamai, svarbu kuo greičiau kreiptis į logopedą.

Tinkami kalbos vystymosi požymiai:

Pirmoji naujagimio reakcija –verksmas. Sulaukęs šešių  mėnesių kūdikis jau pilnai skleidžia įvairius garsus. Garsais kūdikis išreiškia savo reikalavimus ir norus.

Pirmasis aktyvios kalbos etapas prasideda sulaukus vienerių metų. Iki to laiko kūdikis pradeda tarti atskirus žodžius, susieti juos į paprastus sakinius. Žodynas didėja, ir sulaukę pusantrų metų vaikai pradeda kurti keturių žodžių frazes.

Būdamas 2–3 metų vaikas jau geba aktyviai bendrauti su bendraamžiais. Kalba nėra ideali, jis ištaria ne visas žodžio dalis ir neištaria pusės garsų, tačiau geba įsiminti žodžius ir net eiles.

Sulaukęs 3 metų vaikas turi mokėti tarti tokius  garsus, kaip [S], [Z], [C], tačiau jie ne visada tariami švariai.

Sulaukus 4 metų vaiko žodyne turi atsirasti tokie garsai kaip [Ž], [Š], [Č]. Vaikai turi gebėti lengvai formuluoti savo mintis ir bendrauti su suaugusiaisiais.

Sulaukus penkerių-šešerių metų atsiranda sudėtingiausi garsai –                                                                                                                                                                                               [R], [L]. Vaikams vis geriau sekasi kalbėti, jie beveik nedaro klaidų. Žodyne jau turi būti apie 2000 žodžių.

Iki septynerių metų vaikas jau turi gebėti  teisingai tarti visus kalbos garsus, taisyklingai pasakoti, ką mato paveikslėliuose,  lengvai keisti intonaciją ir bendraudamas naudoti apie 3500 žodžių.

Jeigu pastebėsite, kad jūsų vaiko kalbos raida atsilieka, nedelsdami  kreipkitės pagalbos į vaikų logopedą.

Logopedo tikslai ir uždaviniai

Logopedo tikslas – pašalinti žodinės kalbos, rašymo ir skaitymo problemas. Siekdamas įgyvendinti  šiuos tikslus, logopedas:

  • koreguoja tarimą;
  • formuoja foneminius procesus, tai yra gebėjimą suvokti, suprasti, analizuoti atskirus garsinės kalbos elementus (garsus, žodžius, sakinius);
  • praplečia ir praturtina vaiko žodyną;
  • lavina kalbos gramatiką;
  • paruošią vaiką skaitymo ir rašymo mokymosi pradžiai.

Logopedo patarimai tėvams, kurių vaikai turi kalbos sutrikimų:

  1. Kalbėkitės su vaiku visada, dirbdami bet kokį darbą: gamindami maistą, tvarkydami namus, rengdamiesi, žaisdami, vaikščiodami. Kalbėkite apie tai, ką darote.
  2. Negalvokite ir nekalbėkite už vaiką. Užduokite jam atvirų klausimų, į kuriuos neįmanoma atsakyti tik trumpai „taip“ arba „ne“, tai skatins atsakyti keliais žodžiais. Pavyzdžiui, klauskite: „Ką jis daro? vietoj “Ar jis žaidžia?”.
  3. Neskubinkite vaiko, darykite ilgesnes pauzes, kad jis turėtų laiko pagalvoti ir atsakyti į jūsų klausimus.
  4. Kalbėkite TEISINGAI sukonstruotomis frazėmis, sakiniais. Jūsų sakinys turi būti 1-2 žodžiais ilgesnis nei vaiko.
  5. Klausykitės įvairių garsų ir triukšmo, išgirdę šuns lojimą, automobilio variklio garsą, lietaus barbenimą, paklauskite: „Kas tai?” ir palaukite, kol vaikas atsakys.
  6. Papasakokite vaikui kokią nors trumpą istoriją, o tada padėkite jam tą patį perpasakoti kam nors kitam.
  7. Jeigu vaikas kalboje vartoja tik kelis žodžius, padėkite jam praturtinti žodyną naujais žodžiais. Pasirinkite 5-6 paprastus žodžius (kūno dalys, žaislai, gaminiai) ir pasakykite juos vaikui, padėkite jam pakartoti šiuos žodžius. Nesitikėkite, kad jūsų vaikas juos puikiai ištars, tačiau skatinkite savo vaiką juos išmokti. Vaikui išmokus šiuos žodžius, sugalvokite 5–6 naujus žodžius. Pridėkite vis naujų žodžių, kol vaikas atpažins daugumą daiktų. Darykite tai kiekvieną dieną.
  8. Mokykitės žaisdami. Dirbant su vaiku reikia formuoti nuoseklios kalbos elementus, lavinti atmintį ir dėmesį.
  9. Kelis kartus per dieną atlikite artikuliacijos pratimus, jie verčia dirbti raumenis, dalyvaujančius garsų tarime, tokiu būdu raumenys tampa paklusnesni ir tariama aiškiau.

Rankų ir pirštų smulkiosios motorikos lavinimas

Psichologai ir fiziologai jau seniai įrodė, kad rankų smulkiosios motorikos raidą ir žmogaus intelekto bei kalbos vystymąsi sieja tiesioginis ryšys. Todėl lavindami pirštų ir rankų judesius ugdote intelektą ir kalbą. Norėdami tai padaryti, duokite vaikams sudėti mozaiką, mažus karoliukus, kuriuos reikia suverti ant virvelės, mažyčius žaisliukus (žinoma, žaisti su jais galima tik suaugusiųjų akivaizdoje). Lipdykite figūrėles,  mokykite mažylį suvarstyti batukus ir užsisegti mažas sagas. Negailėkite jėgų ir laiko užsiėmimams su vaiku. Atlygis už jūsų darbą bus akivaizdus- tai taisyklinga, išraiškinga ir graži vaiko kalba.